Hírek

Zöld utat kapott a zöld aszfalt 

Fő hír:

Zöld utat kapott a zöld aszfalt


Ezentúl Magyarországon is beépíthető a mérsékelten meleg, alacsony energiafelhasználású, ún. zöld aszfalt. 2013. szeptember 15-től a hazai szabályozások is megengedik a környezetkímélő technológia alkalmazását.


A zöld aszfalt lényege, hogy a hőmérséklete jóval alacsonyabb, mint a hagyományos aszfalté, ez pedig 50%-os energiafelhasználást és akár 60%-kal kevesebb károsanyag-kibocsátást jelent. Az itthon elérhető legalacsonyabb hőmérsékletű zöld aszfalt a francia LEA (Low Energy Asphalt) - olvasható a Duna Aszfalt Kft. sajtóközleményében. 


2005-ben Franciaországban született meg az aszfaltgyártás „zöld” vívmánya, a LEA (Low Energy Asphalt). Szemben a hagyományos aszfalttal, a LEA gyártása alacsony hőmérsékleten, 80 és 130 °C között történik. Ez 50%-kal kevesebb energiafelhasználással és 50-60%-kal kisebb széndioxid és bitumen gőz kibocsátással jár, amely jelentősen hozzájárul az üvegházhatás csökkentéséhez. További előnye, hogy az útépítés során nincs kellemetlen „aszfaltszag”, hiszen nem bocsát ki bitumengőzt, amely belélegezve egészségre káros anyagokat tartalmaz. Emellett a minősége nemhogy megegyezik, de jobb, mint a hagyományos aszfalté, nedves időben is könnyen beépíthető és az alacsony hőmérséklete miatt jóval messzebb is szállítható.


Itthon a Duna Aszfalt Kft. képes a LEA előállítására, akik a HAPA (Hungarian Asphalt Pavement Association) segítéségével aktívan képviselték a jó ügyet, számos konferencián és fórumon bemutatták a LEA-t, ami meg is hozta a várva várt ereményt: a Magyar Útügyi Társaság (MAÚT) módosította az Útügyi Műszaki Előírásban szereplő irányelveket és 2013. szeptember közepétől itthon is beépíthető a zöld aszfalt. Ez azt jelenti, hogy a közbeszerzési eljárások során a kiíró szerepeltetheti a műszaki specifikációban a mérsékelten meleg aszfaltot. Így van esély arra, hogy a nyugati mintához hasonlóan itthon is elterjedjen a környezetbarát eljárás.


„Amikor 2011-ben úgy döntöttünk megvásároljuk a LEA francia licencét és a dunaharaszti keverőtelepünkön jelentős módosításokat hajtunk végre, két célunk volt: csúcstechnológiával környezetbarát aszfaltot gyártani és azt be is építeni. Az előbbit önerőből elértük, amíg az utóbbi cél a HAPA-val közös érdem. Hatalmas előrelépés ez a magyar útépítés életében, nekünk pedig komoly mérföldkő. A környezetvédelem kiemelt értékeink közé tartozik, ezért harmadik célunk, hogy megrendeléseink jelentős százalékát a LEA tegye ki. Bízunk benne, hogy megrendelőink is hamar felismerik a mérsékelt aszfalt nyújtotta előnyöket.” – tette hozzá Lehel Zoltán, a Duna Aszfalt Kft. szóvivője.

Forrás: ProfitLine 


2014 május

Button: Remek az új monacói aszfalt


(f1világ.hu) - Rendkívül elégedetten nyilatkozott a monacói versenypálya új aszfaltjáról Jenson Button, a McLaren világbajnok versenyzője.

A brit pilóta a hétvégét megelőzően attól tartott, a 4-es kanyartól egészen az alagút bejáratáig lefektetett új aszfaltréteg komoly problémákat okoz majd a versenyzőknek, a felújított pályaszakasz azonban kiválóan vizsgázott a csütörtöki szabadedzéseken.

„Rengeteg pálya tanulhatna az itt használt aszfaltból”

– mondta elégedetten Button.


2014 április

Zsiga Marcell perel aszfaltozás ügyben


Személyes meghallgatással kezdődött szerdán a peres eljárás, amelyet Zsiga Marcell fideszes országgyűlési képviselő, Miskolc alpolgármestere kezdeményezett Tóta W. Árpád, a hvg.hu újságírója ellen.

A feljelentés tárgya az a 2013 februárjában megjelent publicisztika, amely Zsiga házvásárlásának átláthatatlanságát taglalja, illetve abból von le következtetéseket a kormányzás természetéről.

Zsiga Marcell feljelentésében azt írja, nem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy ő korrupciógyanúba keveredett volna; illetve visszautasítja a "rosszindulatú feltételezést", miszerint vagyonosodása tisztességtelenül történt. Kifogásolja azt is, hogy a cikkben írtakkal ellentétben nemcsak a házáig, hanem tovább is aszfaltoztak az utcájában, továbbá azt írja, hogy nem személyesen ő "építtette" az utat. A képviselő ezen felül a cikkben szereplő jelzőket becsületsértőnek tartja.

A hvg.hu szerzője a bíróságon elmondta, nem érzi bűnösnek magát. Álláspontja szerint az, ahogyan Zsiga Marcell megtagadta, hogy nyilatkozzon vagyonosodása hátteréről, illetve ahogyan a kormánypárti többségű mentelmi bizottság titkosította magyarázatát, maga a korrupciógyanú. "Nincs élő ember, aki ezt látva azt mondaná, hogy ez tiszta ügy", hangzott el. Tóta W. Árpád ugyanakkor felajánlotta a helyreigazítást Zsiga Marcellnek az aszfaltozás hosszát illetően, amennyiben igényli. Hozzátette: az erről eredetileg a Blikkben megjelent információkat az alpolgármester-képviselő nem igazíttatta helyre, ahogy azt sem, hogy abban az évben összesen négy utcát újítottak fel Miskolcon, ebből az egyik a polgármester házához vezet, a másik Zsiga Marcelléhez.

A meghallgatáson mindkét fél fenntartotta álláspontját, így a per az elsőfokú tárgyalással folytatódik.

forrás: hvg


2014 március

Elkezdődött az aszfaltozás és a parkosítás


A Böszörményi úton már elkezdődött a parkolók felújítása. A kettes villamospálya építése után rendbe hozzák a megállóhelyeket. Néhány méterrel arrébb pedig parkosítanak.

A pálya melletti szakaszok nagyfelületű felújítása több utcát is érint, felmarják az aszfaltot, majd ezután újraburkolják az utat a Bethlen utcán, a Békessy Béla, a Bolyai, a Csemete, a Honvéd, az Ibolya, a Károlyi Mihály, a Mester, a Móricz Zsigmond, az Ősz, a Thomas Mann, a Sétakert utcában, valamint a Böszörményi út mentén található szervizúton.

forrás: dehir.hu


2014 február

Olvad az aszfalt a januári kánikulában


Napok óta extrém hőség tombol Ausztrália délkeleti részén, a 40 fokot is meghaladó melegben többen rosszul lettek, de a bozóttüzek is komoly gondot okoznak.

Az ország déli részén található Adelaide történetének a negyedik legmelegebb napja volt a keddi, 45,1 fokot mértek. Tasmániában több helyen megolvadt az aszfalt a nagy hőségben.

Forrás: index.hu



+36 30 445 9587